Over mij

Mijn foto
Hallo, mijn naam is Erica. Ik ben 35 jaar en woonachtig in Genemuiden. Ik ben getrouwd met Bert en samen hebben we 2 dochters, Cheyenne en Nova. Ook hebben we nog 2 poezebeesten in huis. Ik maak al jaaaaaren kaarten. Ik heb geen idee meer wanneer ik hiermee ben begonnen. Ik ben met diverse technieken beziggeweest. Op dit moment gooi ik diverse technieken door elkaar.

maandag 19 april 2010

Envelopkaart

Ik heb een heeeeele goede vriendin en die was 2 april jarig. Ik ben haar verjaardag helemaal vergeten. Wat erg hè. Ik heb het onderstaande voor haar gemaakt. Ik hoop dat ze het me een beetje vergeeft.



Het patroon van deze envelopkaart heb ik van de club van Tiets. Zij heeft zulke leuke workshops. Ik denk dat er hier nog wel meer dingen van haar voorbij zullen komen.
Maar nu eerst deze envelopkaart

Ik gebruik eigenlijk altijd gewoon linnenkarton, zo deze keer ook.
Voor de basis van (bijna) elk onderdeel van deze kaart heb ik het volgende gebruikt
* Donkerrood en creme linnenkarton
* Scrappapier Hey Cupcake van Collage Press
* Retro flower pons medium
* Nellie Snellen floral punch meeldraad
* Nellie Snellen floral punch jumbo takje
Alle stempels heb ik ingekleurd met Design potloden van bruynzeel icm reukloze terpentine en doezelaars.
De rest van de benodigdheden beschrijf ik bij desbetreffende foto





Op de voorkant  en de binnenkant van de envelopkaart heb ik naast de bovengeschreven benodigdheden ook gebruik gemaakt van het volgende:
* Stempel Magnolia Tilda with cowberry muffin (SH 08)
* Stempel Magnolia Roller pin (SH 08)
* Stempel Hero Arts Happy Birthday
* Nestabilities classic scalloped oval en classic oval
* Groen lint







Op de voorkant van de tags heb ik een "kettinkje" gemaakt. Op allebei hetzelfde kettinkje, met onderaan natuurlijk een cupcake. Deze cupcake-bedels kwam ik eind vorig jaar op de hobby- en handwerkbeurs in de IJsselhallen tegen. Tja die moest ik natuurlijk hebben.
Op de achterkant van de tags heb ik gebruik gemaakt van het volgende:
* Nestabilities classic scalloped oval en classic oval
* Stempel Bildmalarna To a special friend
* Stempel Bildmalarna Cupcake









Dit is het enige kaartje waar ik niet het papier "Hey Cupcake" heb gebruikt. Het papiertje hierop komt wel uit dezelfde lijn van Coillage Press, maar heet "Naturally Sweet".
Het recept op de achterkant van dit kaartje heb ik gewoon ergens van internet geplukt en in Word bewerkt in het goede lettertype en geprint op het kaartje. Voor de rest heb ik weer het volgende gebruikt:
* Stempel Magnolia Baking Tilda (JM 09)
* Stempel Bildmalarna Cupcake (op de achterkant gewoon door de tekst heen gestempeld)
* Nestabilities classic scalloped oval en classic oval
* Gewoon simpel rood satijnen lintje





De achterkant van dit kaartje heb ik gebruikt om mijn felicitaties neer te pennen. 
Bij de voorkant van dit kaartje heb ik gebruik gemaakt van Krimpy Dimpy, of Shrinky Dinky, of welke naam het allemaal nog meer mag hebben. Dat is zo leuk spul. Ooit vroeger gebruikten we het om knipjes en oorbellen te maken (dan praat ik over ongeveer 15-20 jaar geleden). Ruim een jaar geleden zag ik het bij een hobbywinkel (die inmiddels helaas is verdwenen, zoals zoveel hobbywinkeltjes) op een kaartje en sinds die tijd ligt het bij mij bij mijn basismateriaal. Ik vind het zo leuk om er mee te werken.
Krimpy dimpy (voor degenen die het niet kennen), is een soort plastic, waar je iets op stempelt of kleurt (met watervaste stift). Dit doe je dan in de oven en dan krimpt tot een leuk hangertje (mits je er voor het krimpen wel eest een gaatje in hebt gemaakt. In dit geval heb ik gebruik gemaakt van de eerder genoemde stempel van Magnolia, de "Roller pin" en de "cupcake" van Bildmalarna.
Voor de rest van dit kaartje heb ik gebruik gemaakt van het volgende:
* Stempel Magnolia Kitchen Tilda (AY 09)
* lintje

Ik hoop echt dat mijn vriendin deze envelopkaart leuk vind en dat ze het me een beetje vergeeft dat ik zo laat ben. Maar dat zal toch wel???


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...